Debata o polskiej koszykówce za nami

W poniedziałek w siedzibie Przeglądu Sportowego odbyła się debata o polskiej koszykówce. Wzięli w niej udział Jarosław Stawiarski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Grzegorz Bałkowiec, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Energa SA, Piotr Dulnik, Prezes Suzuki Motor Poland, Grzegorz Bachański, Prezes Polskiego Związku Koszykówki oraz Radosław Piesiewicz, Prezes Energa Basket Ligi.

news Zdjęcia | Andrzej Romański

- Ta dyscyplina sportu ma szansę na sukces. Koszykówka to przede wszystkim globalna marka NBA. To sport nr 2 na świecie, który u nas przez kilka ostatnich lat był zaniedbany. Na programy SMOK, GOSSM i kadry młodzieżowe przeznaczymy w tym roku ok. 11 milionów złotych. Najważniejsze dla nas są trenujące dzieci. To się później przełoży na sukcesy juniorów, a następnie seniorów - mówił Jarosław Stawiarski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.

- Wspieramy koszykówkę od 12 lat, mamy program dla młodzieży Energa Basket Cup, w którym wzięło już udział ponad 600 tys. zawodników. Bycie partnerem strategicznym polskiej koszykówki było naturalnym kolejnym krokiem - powiedział Grzegorz Bałkowiec, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji Energa SA.

- Wybraliśmy koszykówkę m.in. dlatego, że mamy profesjonalnych partnerów do dyskusji, to ułatwia finalizowanie ustaleń. Wierzymy, że koszykówka może być popularnym sportem, bo na to zasługuje. Dla nas sponsoring sportu to nie jest tylko biznes, to także odpowiedzialność społeczna. Nie stosujemy strategii, którą mają wszyscy. Nie naśladujemy innych, mamy swoją wizję - zaznaczał Piotr Dulnik, Prezes Suzuki Motor Poland.

- Koszykówka to istotna dyscyplina, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Największym aktywem naszej dyscypliny jest społeczność - to dyscyplina dla wszystkich. Dużo dzieci chce uprawiać koszykówkę, to pozytywny element i wokół tego można budować strategię - podkreślał Grzegorz Bachański, Prezes Polskiego Związku Koszykówki.

- Pokazaliśmy na przykładzie Turnieju Finałowego Pucharu Polski, że polską koszykówkę można dobrze opakować. W ostatnich miesiącach ciężko pracujemy nad budową marki Energa Basket Ligi. Współpracujemy ze sponsorami oraz z Ministerstwem Sportu i Turystyki, które rozumie, że koszykówkę w naszym kraju trzeba odbudować. Polska koszykówka rośnie, będzie więcej basketu w telewizji Polsat, powstanie też magazyn - mówił Radosław Piesiewicz, Prezes Energa Basket Ligi.

 

 

 

udostępnij