Prokom Sponsorem Strategicznym PZKosz

Zgodnie z umową zawartą pomiędzy Prokom Investments SA a Polskim Związkiem Koszykówki, Prokom został "Strategicznym Sponsorem Polskiego Związku Koszykówki" i jednocześnie "Strategicznym Sponsorem Reprezentacji Polski w koszykówce kobiet i mężczyzn". Umowa obowiązuje do 31 sierpnia 2009 roku, z opcją jej przedłużenia.
Poza rozgrywkami seniorek i seniorów, z logiem "Prokom" na koszulkach będą także występować młodzieżowe Reprezentacje Polski do lat 20. (U20), do lat 18. (U18) i do lat 16. (U16).
Prokom jest zainteresowany rozwojem i popularyzacją koszykówki, z którą związany jest od lat, wspierając pierwszoligową drużynę koszykówki Prokom Trefl Sopot – Mistrza Polski ostatnich trzech sezonów. Prokom inwestuje też w przyszłość, wspierając młodych zawodników. W sumie pod patronatem Prokomu Trefla Sopot gra osiem zespołów młodzieżowych. Za szczególne zasługi dla rozwoju koszykówki Ryszard Krauze, Prezes Zarządu, otrzymał w 2004 roku Złotą Odznakę Polskiego Związku Koszykówki – najwyższe odznaczenie przyznawane przez Związek.

Prokom inwestuje w sport na skalę nieporównywalną do żadnej innej firmy prywatnej w Polsce: od koszykówki, tenisa i piłki nożnej począwszy, na brydżu sportowym, karate tradycyjnym i rugby skończywszy. Prokom i jego szef – Pan Ryszard Krauze – wyznaczają wręcz wzorzec, jak racjonalnie określać relacje biznesu i sportu, jak prowadzić sponsoring w sposób przemyślany.

Wyśmienitym przykładem owego przemyślanego działania jest wieloletnia popularyzacja i wspieranie tenisa. Prokom jest sponsorem tytularnym Międzynarodowego Turnieju Tenisowego Orange Prokom Open, jedynej imprezy z cyklu ATP w naszym kraju. Wspólnie z Polskim Związkiem Tenisowym utworzył program szkoleniowy PZT-Prokom Team (www.pztprokom.pl), który umożliwia najbardziej utalentowanym zawodnikom, zarówno seniorom jak i zaczynającym przygodę z tenisem juniorom, przygotowania i starty w turniejach tenisowych na całym świecie. Na efekty nie trzeba było długo czekać, bo ostatnio coraz częściej w mediach można usłyszeć takie nazwiska jak Matkowski, Fyrstenberg, Kubot czy Radwańska. Wszyscy oni są członkami PZT-Prokom Team.

Prokom jest ponadto sponsorem tytularnym drużyny piłkarskiej Prokom Arka Gdynia. Wspiera też karate tradycyjne, w której to dyscyplinie – co mało kto wie – Polska jest prawdziwą potęgą. W sierpniu tego roku odbyły się 48. Prokom Software SA Drużynowe Mistrzostwa Europy w brydżu sportowym – najważniejsza impreza w dwuletnim kalendarzu Europejskiej Ligi Brydża, stanowiąca jednocześnie eliminacje do Drużynowych Mistrzostw Świata, do których w tym roku zakwalifikowali się również Polacy.

Warto też pamiętać, że Bioton SA – spółka z Grupy Kapitałowej Prokom, producent insuliny – od początku 2006 roku sponsoruje Polski Związek Pływacki oraz całą kadrę narodową, skupiającą najwybitniejszych polskich pływaków.

Za swoje dokonania na rzecz sportu Prokom już dwukrotnie – w 2002 i 2004 roku – otrzymał z rąk Prezydenta Gdyni honorową nagrodę "Partnera Gdyńskiego Sportu". Spółka została też nagrodzona wyróżnieniem "Platynowy Business Basket 2001" za znaczący wkład w rozwój polskiej koszykówki klubowej. W 2002 roku Prokom odebrał nagrodę przyznaną przez Urząd Kultury Fizycznej i Sportu za aktywne wspieranie polskiego sportu. Ponadto na początku 2004 roku Firma otrzymała od Prezydenta Sopotu, Jacka Karnowskiego, nagrodę za działania wspierające rozwój sportu w Sopocie, nadając mu tytuł "Mecenasa Sportu Sopotu", a podczas 69. Gali Mistrzów Sportu Prokom został uhonorowany tytułem "Mecenasa Polskiego Sportu 2003" za wkład w rozwój sportu w Polsce.



Działania PZKosz w perspektywie organizacji EuroBasket 2009


Polski Związek Koszykówki w 2009 roku będzie organizatorem największej i najważniejszej koszykarskiej imprezy w Europie – Mistrzostw Europy w koszykówce mężczyzn – Eurobasket 2009.

Mając w perspektywie tak ważną imprezę, nowo wybrany prezes Roman Ludwiczuk w swojej strategii na lata 2006-2009 wyniki reprezentacji narodowych postawił sobie za cel priorytetowy.

Pozyskanie firmy Prokom jako Partnera Strategicznego Polskiego Związku Koszykówki zaowocowało już w tym roku rozpoczęciem szeregu działań zmierzających do odbudowy pozycji koszykówki, wśród których m.in. można wymienić:
- nominacje nowych szkoleniowców na stanowiska pierwszych trenerów kadr narodowych,
- znaczącą poprawę jakości organizacji pracy z reprezentacją,
- organizację meczów reprezentacji i tworzenie koszykarskiego show na najwyższym poziomie,
- powołanie wraz z Ministrem Sportu ośrodków dla młodzieży uzdolnionej koszykarsko na poziomie liceów i gimnazjów.

Mistrzostwa Europy w koszykówce będą bez wątpienia największą imprezą sportową w Polsce roku 2009. PZKosz planuje do końca 2006 roku wybrać miasta-gospodarzy poszczególnych wydarzeń mistrzostw.

Przed sztabami szkoleniowym obydwu reprezentacji Prezes Ludwiczuk postawił zadania awansu do turnieju finałowego Mistrzostw Europy 2007. Zakończone właśnie kwalifikacje do Mistrzostw Europy mężczyzn pokazały słuszność podjętych przemian sportowo-organizacyjnych.

Olbrzymi sukces jakim jest, pierwszy po 10 latach awans do ME 2007 polskiej drużyny narodowej grającej pod wodzą trenera Andreja Urlepa sprawił, że Polska drużyna narodowa za rok w Hiszpanii stawi ponownie czoła najlepszym drużynom w Europie.

Liczymy również, ze kadra kobiet prowadzona przez trenera Krzysztofa Koziorowicza po raz kolejny potwierdzi swoją przynależność do czołówki europejskiej, awansując do finałów ME 2007 w dodatkowym turnieju kwalifikacyjnym.

Wraz z firmą Prokom, PZKosz planuje również stworzenie nowocześnie działającego i zarządzanego działu PR i marketingu sportowego, którego zadaniem będzie budowa nowego wizerunku całej dyscypliny.

Pozyskanie tak znakomitego partnera mającego ogromne doświadczenie w polskim sporcie jest gwarancją stworzenia stabilnej strategii rozwoju koszykówki oraz zapewnienia sukcesów reprezentacji narodowych, które są lokomotywą dla całej dyscypliny. Mam nadzieję, że już w najbliższym czasie będziemy mieli dużo powodów do radości – podsumował prezes PZKosz Roman Ludwiczuk.


Dodatkowe informacje:
Marek Zieleniewski
Dyr. Departamentu Komunikacji Korporacyjnej Prokom
tel. (22) 574 80 76, e-mail: zieleniewskim@prokom.pl

udostępnij