Sponsorzy i partnerzy reprezentacji Polski

Na środowej konferencji prasowej w Arenie Legionowo, gdzie do EuroBasketu 2013 przygotowuje się reprezentacja Polski koszykarzy, przedstawiono sponsorów i partnerów reprezentacji. Sponsorem strategicznym został Totalizator Sportowy Sp. z o.o., a sponsorem głównym TAURON Polska Energia S.A. Partnerem technicznym polskich kadr narodowych w koszykówce została Zina.
news

Zina pojawiła się na polskim rynku w 2004 roku i szybko zyskała uznanie na rynku odzieży sportowej. Dzięki współpracy z Polskim Związkiem Koszykówki Zina rozszerzy swoją działalność o segment koszykarski.

- Zawodnicy otrzymali pełen asortyment strojów sportowych marki Zina. Kolekcja jest dedykowana dla koszykarskich reprezentacji Polski, dzięki czemu może pochwalić się wyjątkowym wzornictwem. Nasza współpraca będzie długofalowa. Skorzystają na tym nasze reprezentacje, a także cała polska koszykówka - mówi Jacek Jakubowski, Sekretarz Generalny Polskiego Związku Koszykówki.

Reprezentanci Polski, którzy przygotowują się do najważniejszego turnieju tego roku, EuroBasketu na Słowenii, zostali zaopatrzeni w koszulki i spodenki (zarówno treningowe, jak i meczowe), dresy sportowe, koszulki polo, t-shirty, skarpetki oraz torby podróżne. - Jestem pod wrażeniem jakości strojów, które otrzymaliśmy od Ziny. Muszę przyznać, że koszulki meczowe prezentują się efektownie - mówi Łukasz Koszarek, reprezentant Polski.

Na konferencji prasowej przedstawiono także sponsora strategicznego reprezentacji Polski, którym został Totalizator Sportowy Sp. z o.o., właściciel marki LOTTO. - Zawsze podkreślaliśmy, że chcemy być obecni tam, gdzie dzieje się coś ważnego dla polskiego sportu i polskich kibiców - powiedziała Agnieszka Libor, Rzecznik prasowy oraz Kierownik Zespołu PR i Komunikacji Spółki. - Powiem krótko - jesteśmy dumni, że logo LOTTO pojawiło się na koszulkach polskich koszykarzy. Jest ono symbolem radości wygrywania i radości kibicowania. Dobrze wiedzą o tym nasi Gracze - najwięksi mecenasi sportu w Polsce. Jestem pewna, że ta współpraca przyniesie korzyści obu stronom, a przede wszystkim kibicom koszykówki.

Sponsorem głównym reprezentacji Polski koszykarzy została natomiast firma TAURON Polska Energia S.A., która nadal będzie także sponsorem rozgrywek prowadzonych przez Polską Ligę Koszykówki o nazwie Tauron Basket Liga.

TAURON Polska Energia S.A. jest tytularnym sponsorem PLK od marca 2010 roku. Nowością w najbliższym sezonie będzie nazwa meczu, który tradycyjnie rozpoczyna sezon, czyli Tauron Superpuchar Polski. O to trofeum będą rywalizować Stelmet Zielona Góra (mistrz Polski) i Trefl Sopot (zwycięzca Intermarché Basket Cup).

- To dla nas ogromne wyróżnienie, że firma TAURON Polska Energia chce konsekwentnie budować swoją markę poprzez sponsoring najlepszej ligi koszykarskiej w Polsce. Dzięki działaniom PLK oraz sponsora tytularnego Tauron Basket Liga rozwija się i staje się coraz lepszym produktem. Prestiżowy mecz o Tauron Superpuchar Polski jest kolejnym element tej współpracy. To będzie świetne rozpoczęcie sezonu - uważa Jacek Jakubowski, Prezes Zarządu Polskiej Ligi Koszykówki S.A.

TAURON PE wspierać będzie także reprezentację Polski koszykarzy, która przygotowuje się do EuroBasketu 2013 na Słowenii. Trenerem kadry jest Dirk Bauermann, który powołał do niej aż dziewięciu zawodników występujących w minionym sezonie w Tauron Basket Lidze.

- Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy najlepsza liga koszykówki w Polsce z roku na rok robi widoczne postępy, zarówno pod względem sportowym jak i promocyjnym. Obecność firmy TAURON w koszykówce przynosi nam wymierne korzyści, dlatego włączamy się także w sponsorowanie meczu o Tauron Superpuchar Polski oraz wspieramy reprezentację Polski. Liczymy na ogromne emocje związane ze spotkaniami kadry na zbliżającym się EuroBaskecie na Słowenii - mówi Paweł Gniadek, dyrektor Departamentu Komunikacji Rynkowej i PR TAURON Polska Energia S.A.

Polski Związek Koszykówki kontynuować będzie także współpracę z firmą Spalding, która trwa nieprzerwanie od ośmiu lat. W piątek 26 lipca Jacek Jakubowski podpisał w Niemczech umowę na kolejne trzy lata. Dzięki niej reprezentacja Polski koszykarzy, wszystkie kluby Tauron Basket Ligi, Basket Ligi Kobiet oraz pierwszej i drugiej ligi mężczyzn, a także pierwszej ligi kobiet będą grać piłkami firmy Spalding.

- Współpraca z firmą Spalding zapewnia naszym koszykarzom możliwość trenowania piłkami najwyższej światowej klasy. Zawodnicy i trenerzy są z nich zawsze zadowoleni - tłumaczy Jacek Jakubowski, Sekretarz Generalny PZKosz oraz Prezes Polskiej Ligi Koszykówki.

Partnerem motoryzacyjnym Polskiego Związku Koszykówki i Polskiej Ligi Koszykówki została firma Suzuki Motor Poland Sp z o.o.

udostępnij